Peranan
Bahagian Pentadbiran memainkan peranan penting di dalam membantu pengurusan KKKM bagi merealisasikan matlamat yang telah ditetapkan. Bahagian ini diketuai oleh Pegawai Eksekutif dan terbahagi kepada 2 unit seperti berikut :
1. Bahagian Pentadbiran;
2. Bahagian Kewangan
Objektif Unit Pentadbiran
Unit Pentadbiran mengurus segala urusan personel berkaitan perkhidmatan pegawai dan kakitangan KKKM selain menyelenggara urusan pentadbiran yang merangkumi penggunaan kemudahan kenderaan dan lain-lain urusan yang berkaitan dengan baik.
Objektif Unit Kewangan
Unit Kewangan memastikan sumber-sumber kewangan yang telah diperuntukkan digunakan secara optima dan berkesan bagi mencapai matlamat yang telah ditetapkan. Selain itu, Unit Kewangan memastikan semua urusan perakaunan, pembayaran, perolehan, pembelian dan pembayaran diuruskan dengan baik.
Fungsi
2. Bahagian Kewangan
Objektif Unit Pentadbiran
Unit Pentadbiran mengurus segala urusan personel berkaitan perkhidmatan pegawai dan kakitangan KKKM selain menyelenggara urusan pentadbiran yang merangkumi penggunaan kemudahan kenderaan dan lain-lain urusan yang berkaitan dengan baik.
Objektif Unit Kewangan
Unit Kewangan memastikan sumber-sumber kewangan yang telah diperuntukkan digunakan secara optima dan berkesan bagi mencapai matlamat yang telah ditetapkan. Selain itu, Unit Kewangan memastikan semua urusan perakaunan, pembayaran, perolehan, pembelian dan pembayaran diuruskan dengan baik.
Fungsi
a. Urusan Pentadbiran meliputi aktiviti merangkumi pengendalian surat keluar masuk, pengurusan mesyuarat, pengurusan sistem perkhidmatan kaunter dan pengurusan peralatan pejabat.
b. Urusan perkhidmatan kakitangan merangkumi tugas-tugas mengemaskini rekod perkhidmatan, cuti, mengemaskini keputusan pergerakan gaji, penyelarasan peperiksaan, kursus dan latihan, mengurus hal-hal berkaitan pengisian jawatan dan hal-hal berkaitan dengan pemangkuan/penanggungan kerja.
c. Urusan Kewangan merangkumi penyediaan penyata gaji kakitangan, penyediaan baucer dan pengurusan perbelanjaan Jabatan berdasarkan kepada peruntukan kewangan yang diluluskan.
b. Urusan perkhidmatan kakitangan merangkumi tugas-tugas mengemaskini rekod perkhidmatan, cuti, mengemaskini keputusan pergerakan gaji, penyelarasan peperiksaan, kursus dan latihan, mengurus hal-hal berkaitan pengisian jawatan dan hal-hal berkaitan dengan pemangkuan/penanggungan kerja.
c. Urusan Kewangan merangkumi penyediaan penyata gaji kakitangan, penyediaan baucer dan pengurusan perbelanjaan Jabatan berdasarkan kepada peruntukan kewangan yang diluluskan.
No comments:
Post a Comment